
Laboratorium obróbki skrawaniem i narzędzi skrawających wyposażone jest w komplet nowoczesnych narzędzi skrawających największych producentów na świecie, (SANDVIK Coromant, Sumitomo, Kennametal). Laboratorium służy do edukacji studentów oraz realizacji prac inżynierskich i magisterskich w zakresie konstrukcji narzędzi skrawających oraz doboru narzędzi i parametrów skrawania. W laboratorium studenci zapoznają się z budową i klasyfikacją narzędzi skrawających oraz zasadami doboru parametrów technologicznych. Ponadto poznają podstawowe procesy obróbki ubytkowej takie jak: toczenie, frezowanie, wiercenie, gwintowanie, pogłębianie, rozwiercanie, szlifowanie wałków, otworów i płaszczyzn oraz ostrzenie narzędzi skrawających. W laboratorium prowadzone są zajęcia dydaktyczne oraz prace dyplomowe w zakresie:
- budowa i geometria narzędzi skrawających,
 - klasyfikacja narzędzi skrawających,
 - dobór narzędzi i parametrów obróbki,
 - wpływ parametrów technologicznych na przebieg i wynik procesu skrawania,
 - podstaw procesów toczenia, frezowania, wiercenia, gwintowania, pogłębiania, rozwiercania, szlifowania wałków, otworów i płaszczyzn.
 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
![]()  | 
Ponadto laboratorium wyposażone jest w obrabiarki konwencjonalne służące do prezentacji procesów obróbki skrawaniem. W skład wyposażenia laboratorium wchodzą:
- rzutnik multimedialny,
 - zestaw nowoczesnych narzędzi skrawających zawierający: noże tokarskie, frezy, wiertła, gwintowniki, pogłębiacze, oprzyrządowanie, systemy mocowań,
 - tokarka konwencjonalna,
 - frezarka uniwersalna,
 - frezarka narzędziowa,
 - wiertarka słupowa,
 - szlifierka do wałków i otworów,
 - szlifierka do płaszczyzn,
 - szlifierko-ostrzarka wielofunkcyjna.
 
Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu laboratorium studenci mają możliwość zapoznania się z najnowszymi na świecie rozwiązaniami w zakresie narzędzi skrawających i systemów mocowania.
Laboratorium jest klimatyzowane i wyposażone w rzutnik multimedialny. 


                                                                                        
                                                    
                    
                    


